کافه اطلاعات

مرجع اطلاعات وبسایت های ایران

کافه اطلاعات

مرجع اطلاعات وبسایت های ایران

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

بزرگترین و گرانبهاترین سرمایه های یک کشور معادن و ذخایر زیر زمینی آن کشور است.

در میان این معادن اکثر معادن نظیر معدن سنگ دهبید و سنگ ها مانند سنگ دهبید شایان را در کشور عزیزمان ایران می بینیم و تنوع بسیار بالایی در ذخایر معدنی ما وجود دارد. 

سنگ دهبید به عنوان یک سنگ لوکس ساختمانی محبوب معماران و طراحان داخلی است و از رنگ های روشن تا تیره را در بر می گیرد و بیشتر در دو رنگ کرم و مشکی در بازار بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.


سنگ دهبید را به عنوان سنگ لوکس در صنعت ساختمان و همینطور در پروژه های بازسازی ساختمان می توان محسوب کرد.

انواع سنگ مرمر

از این رو منطبق با تکنولوژی های روز، روش های فرآوری مدرن نیز در نگین اِرم برای سنگ سازی به کار می رود.

برای فرآوری بهتر سنگ های ساختمانی، رزین به کار می رود که ارزش سنگ را نیز بالا می برد.


برای محل هایی که شیک بودن خیلی مهم است و به سنگ های لاکچری برای کف ساختمان نیاز است، سنگ دهبید به عنوان یک سنگ مرمریت مرغوب و قابل رقابت با بهترین سنگ های لوکس خارجی گزینه مناسبی است.

سنگ مرمریت دهبید همانند سنگ دهبید شایان یکی از مرغوب ترین سنگ های ساختمانی است که از معروف ترین انواع سنگ طبیعی است. 

رنگ سنگ های مرمر اینقدر مهم است که یکی از دسته بندی هایی که روی این سنگ انجام می گیرد بر اساس رنگ سنگ ها می باشد. 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۸:۰۰
مدیر کافه اطلاعات

قبل از انتخاب و خرید سنگ دهبید باید اطلاعات کاملی از انواع و مشخصات سنگ دهبید داشته باشیم تا هم با چشمی باز خرید کنیم و هم اینکه در معرض سو استفاده دلالان قرار نگیریم.


سنگ های ساختمانی به دلیل استخراج آنها از دل کوه و طبیعی بودن آنها از نقش و نگار و زمینه های رنگی متفاوتی برخوردار هستند و نمی توان در تولید آن به لحاظ رنگ و خطو گل دخل و تصرف داشت.


برای مثال اگر قیمت سنگ دهبید ممتاز با سایز ۸۰x۸۰ هر متر دویست و چهل هزار تومان باشد همان سنگ با همان کیفیت فرآوری با ابعاد ۴۰x۶۰ قیمتی حدود یکصد هزار تومان دارد.


معدن سنگ دهبید که با نام معدن چاه مرغی شناخته شده است اولین معدن با نام دهبید است که بعلت نزدیکی به شهر صفاشهر با نام قدیم آن یعنی دهبید معروف شده است. 


در حال حاضر از معدن اصلی سنگهایی با درجات پایین تر از سوپر در بازار موجود است که باز هم میتوان گفت از محصولات دیگر معادن نیز در درجه بالاتری قرار دارند.


سنگ دهبید مرمریت دارای معدنی غنی و بزرگ در منطقه دهبید است که در سالهای اخیر سرمایه گذاری بسیار زیادی در آن صورت گرفته است.


با توجه به قیمت بالای رزین اپوکسی و حجم مصرف بالای آن برای تقویت هر متر مربع از سنگ دهبید شایان همه تولید کنندگان توانایی خرید و مصرف آن را نداشته و از گردونه تولید سنگ دهبید شایان حذف می شوند.


اما از میان مرمریت ها، سنگ دهبید به لحاظ تراکم بیشتر و کیفیت ذاتی سنگ از استحکام به مراتب بالایی برخوردار است.

گروه تولیدی معدنی نگین ارم با تجربه ای ۳۰ ساله و با کادری مجرب و با تجربه و سرمایه گذاری کلان در تولید و دپوی سنگ دهبید،

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۸:۲۷
مدیر کافه اطلاعات

خاصیت سنگ دهبید باعث شده که در جاهای لوکس مانند لابی هتل ها و ساختمان های شیک و لاکچری نیز استفاده گردد.

این سنگ همچنین مقاومت سایشی زیادی دارا می باشد و در مکان هایی که تردد در آن ها زیاد است نیز عملکرد مناسبی دارد.

باران های اسیدی و آلاینده های هوا، به شکل های مختلفی می توانند روی سنگ ها به ویژه سنگ های نما و حتی معادن سنگی چون معدن سنگ دهبید تاثیر گذارند. 

همچنین باید در نظر داشت هوای آلوده که شامل بخار و ذرات اسیدی است نیز می تواند با واکنش های شیمیایی باعث تخریب سنگ ها بشود.

سنگ دهبید یکی از بهترین و مقاوم ترین مصالح ساختمانی و عمرانی است. 

بنابراین توصیه می شود که قبل از خرید سنگ دهبید حتما از قیمت سنگ دهبید اطلاعاتی بدست آورید.

سنگ دهبید شایان یکی از مصالح ساختمانی مهم است که به نوعی نماد استحکام و پایداری در ساختمان می باشد. 

قبل از خرید سنگ طبیعی باید با یک کارشناس سنگ مشورت انجام شود. زیرا هر نوع سنگی برای هر کاربردی نمی تواند مناسب باشد، بلکه برای هر کاربردی، سنگ طبیعی مناسب خود را باید انتخاب کرد.


خوشبختانه در حال حاضر شرکت های معتبری مانند گروه تولیدی معدنی نگین ارم با تولید سنگ های دهبید مرغوب با استفاده از علم روز و تجهیزات فرآوری مدرن، آن را به کشورهای مختلفی عرضه کرده و همچنین بازار داخلی را نیز تامین می نمایند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۳:۴۲
مدیر کافه اطلاعات

عموماٌ سنگ هایی با تم کرم رنگ بیشتر مورد استقبال مردم قرار گیرند. که در این بین بهترین سنگ با تم رنگی کرم، سنگ دهبید است که مستقیم از معدن سنگ دهبید استخراج می گردد.

سنگ دهبید شایان به واسطه طرح و گل و زمینه نسبتا یکدست، بین سنگ های کرم ارزشمند ترین سنگ به حساب می آید.

واضح است که این مورد در مورد سنگ های ساختمانی نیز صدق می کند.

خوشبختانه در حال حاضر شرکت های معتبری مانند گروه تولیدی معدنی نگین ارم با تولید سنگ های دهبید مرغوب با استفاده از علم روز و تجهیزات فرآوری مدرن، آن را به کشورهای مختلفی عرضه کرده و همچنین بازار داخلی را نیز تامین می نمایند.

مشخصات سنگ ساختمانی مناسب

این موضوع باعث می شود خرید سنگ دهبید نه تنها در داخل کشور بسیار رونق بگیرد، بلکه به کشورهای زیادی نیز صادر شود.

سنگی که به عنوان سنگ دهبید شناخته می شود، از نظر دسته بندی سنگ ها، سنگ مرمریت به شمار می رود.

زمینه کرم رنگ سنگ دهبید، باعث سازگاری آن در بکار رفتن در هر نوع دکوراسیون می شود. همچنین زمینه شفاف و یکدست، زیبایی کم نظیری به آن بخشیده است.

بنابراین در انتخاب و خرید سنگ مناسب ساختمان بخصوص برای خرید سنگ دهبید که بهترین سنگ فرش ساختمانی است بسیار دقت کنید.لازم بذکر است که به قیمت سنگ دهبید هم توجه ویژه ای باید شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۹:۱۱
مدیر کافه اطلاعات